2012. május 28., hétfő

Tízes számszomszédok gyakorlása játékosan

Már többször is írtam, hogy 23 éve tanítok, ez alatt idő alatt számos tankönyvet próbáltam ki. Mindig azt a könyvet kerestem, amelyikből könnyen, játszva tudnának tanulni a gyerekek.  Nem mindig volt gyerekközpontú a tankönyv, ma sem az, legalábbis a legtöbb. 

Emlékszem, volt olyan időszak, amikor nem kellett iskolában a szorzótáblát tanítani, megtanulni sorban ( ez nem vicc), mert az a "gyakorlással minden gyerek fejébe bemegy". Hát nem ment be. Biztosan néhány gyereknek bevált a Tolnayné-s módszer, az unokaöcsém megszenvedte. Nem igaz, hogy 6 hét elég és október közepén már tudnak a gyerekek olvasni.

Pár éve, az internetnek hála találtam 1-2 olyan külföldi oldalt, ahol a játékosság áll a tanítás középpontjában.  Sok hasznos dolgot szedtem le onnan és használom is az osztályommal. Azóta én is keresem a lehetőségeket, hogy amit lehet, úgy tanítsak meg, hogy közben csak játszunk. Természetesen nem lehet mindig csak játszani, de pihentetésképp akkor is kell minden napra valami játék, ha csak néhány perc is. Néhány hete, napja  akadtam az alábbi oldalakra. Látogassatok el  ide, ide és ide , sok hasznos dolgot találtok ti is.  

Az elmúlt napokban nagyon sok jó dolgot töltöttem le, és mivel pdf formátumú volt, átkonvertáltam jpg-be., némelyiken alakítottam is egy kicsit. Így tudom most megosztani veletek. Bár angol nyelvű, lehet használni, de a nyári szünetben magyarosítani fogom ezeket az oldalakat.

Jöjjön először néhány feladatlap a tízes számszomszédok gyakorlásához. Laminálás és nyírás után jöhet a játék. A csillagokon lévő számoknak keressük a tízes szomszédait.




Csináltam egy üreset, amire ti is írhattok számokat. Így akár a százas szomszédok gyakorlására is lehet használni.




Forrás: FileFolderFun

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése