2012. május 4., péntek

Fejlesztő könyvek gyerekeknek

Ha könyvesboltban járok, mindig olyan könyveket vásárolok, amit a munkám során tudok használni. Régen, mikor még a lányaim kicsik voltak, és vettem nekik foglalkoztatókat, mindig lefénymásoltam, hogy a jó dolgok maradjanak meg nekem is. Gyerekeknek készült újságokat is vásároltam, miután ők "kinőtték", akkor is, hátha lesz benne valami jó. 

Most a könyvek közül szeretnék nektek ajánlani néhányat, amelyeket már eredményesen használtam.

Deákné B. Katalinnak több könyve is megvan nekem, ha csak egy könyvet ajánlanék, ez lenne az. Gizella és Gedeon, a két kis hernyó kísér végig a könyvön. A sokszínű feladatok megoldásával fejlődik a gyerekek memóriája, gondolkodásuk, koncentrálóképességük, és a kommunikáció fejlesztésére is nagyon alkalmas. 4-8 éves korosztálynak ajánlják.




A nyelvtan és olvasás órákat gyakran dobtam fel a következő könyv feladataival. 10 év körüli gyerekeknek ajánlják, de a most készülő társasjátékhoz innen vettem ki  egy feladattípust (új betű-új szó).
Ötféle feladat van minden betűhöz: mondatban elrejtett szavak, keresztrejtvény, feladat megfejtéséből kiemelt betűkből szó létrehozása, két új szó egy betű megváltoztatásával; adott meghatározásból fogalom, élőlény vagy tárgy megnevezése. 





Anyanyelvi, irodalmi rejtvényeket találhattok az alábbi könyvben, illetve a végén egy társasjátékot, amivel az ellentétes jelentésű szavakat lehet gyakorolni. Jó játékot!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése